Vrienden Van Het Park hebben níet gewonnen

Op 12 juli 2012

N-VA Zwevegem hecht geen geloof aan de voorstelling dat er ernstig werk wordt gemaakt van een alternatieve locatie voor de Parkschool. Dat de meerderheid op de Gemeenteraad en in de pers de indruk heeft gewekt dat er géén school komt in het Gemeentepark, is de waarheid geweld aandoen. De Vrienden Van Het Park hebben hun slag voorlopig nog niet thuisgehaald.

Het vertoon op de gemeenteraad van 9 juli heeft geen antwoorden gebracht, alleen meer twijfels doen rijzen. Concrete vragen werden omzeild door naar procedures te verwijzen, waardoor veeleer blijkt dat het gemeentebestuur vasthoudt aan de huidige plannen. Het is onbegrijpelijk dat in deze fase van het dossier nog geen formeel locatieonderzoek is uitgevoerd. Waarom worden alternatieven als Transfo, Gemeentepunt en de Bekaertsite zelfs niet in overweging genomen?

De N-VA kiest voor een opwaardering van het gemeentepark, maar niet door er een school in te planten.

Anthony De Jonckheere op N-VA-gemeenteraadslijst

Anthony De JonckheereN-VA Zwevegem heeft Anthony De Jonckheere, een van de trekkers van de actiegroep Vrienden Van Het Park, kunnen overtuigen om de gemeenteraadslijst van N-VA Zwevegem te versterken. Het theaterstuk rond de aanpassing van het RUP Gemeentepark op de gemeenteraad van vorige maandag heeft de doorslag gegeven.

“Als er een ding duidelijk is geworden maandag, dan is het dat het huidige gemeentebestuur geen perspectief biedt op een andere locatie voor de Parkschool, “ aldus Anthony De Jonckheere: “Verschillende keren heeft de schepen voor Ruimtelijke Ordening niet willen antwoorden op de simpele ja/nee-vraag of het nieuw te ontwerpen RUP nog zou voorzien in een schoolgebouw in het park. Met dit manoeuvre wil het gemeentebestuur de beslissing over de verkiezingen tillen om de school toch in het Gemeentepark te kunnen inplanten.”

Het Gemeentepark is uiteraard niet de enige reden waarom Anthony De Jonckheere voor de N-VA kiest: “N-VA Zwevegem heeft zijn krachtlijnen gepubliceerd en daaruit blijkt duidelijk dat de N-VA op een andere manier wil besturen: niet door de mensen voor voldongen feiten te stellen, maar wel door overleg te plegen met alle betrokkenen vóór de beslissingen worden genomen. Goede communicatie en inspraak zijn sleutelwoorden die ook voor mij erg belangrijk zijn.”