Slemwerken in Otegem moeten opnieuw

Op 29 juli 2021, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Mobiliteit, Verkeersveiligheid
Slemwerken in Otegem moeten opnieuw

ZWEVEGEM – Op de gemeenteraadszitting van 19 juli werd duidelijk dat de slemwerken in Otegem na het verlof opnieuw moeten worden uitgevoerd.

Het was gemeenteraadslid Kaat Defoirdt (N-VA) die het onderwerp ter sprake bracht. "Collega-raadslid Eddy Defoor en ikzelf kregen de afgelopen weken tal van vragen en klachten over de werken aan de fietspaden in de Zwevegemstraat in Otegem. Op de gemeenteraad bevestigde schepen Desloovere wat wij, en met ons vele Otegemnaars, al vermoedden: dat de werken niet correct werden uitgevoerd. Niet enkel waren er problemen met de omleidingen, ook het slemwerk zelf werd niet juist uitgevoerd."

Conclusie: er werd een pv opgesteld jegens de aannemer, en na het verlof moeten de werken opnieuw uitgevoerd worden. "Een spijtige zaak. Dergelijke werken brengen altijd de nodige hinder met zich mee. Niet in het minst voor handelszaken. We zijn natuurlijk tevreden met het kordate optreden van de gemeente, maar hopen nu op voldoende communicatie en op correct werk", zo besluiten Kaat Defoirdt en Eddy Defoor.