Reactie N-VA Zwevegem op principebeslissing bovenlokale oplossing doortocht Heestert en ontsluiting Moen

Op 26 oktober 2020, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Mobiliteit, Verkeersveiligheid, Zwevegem

ZWEVEGEM – N-VA Zwevegem reageert tevreden nu een doorbraak voor de ontsluiting van het bedrijventerrein Trekweg-Moen en Imog alsook voor de overbelasting van het centrum van Heestert en Avelgem binnen handbereik ligt.

Enkele weken terug riep N-VA Zwevegem het gemeentebestuur op snel werk te maken van het Ruimtelijk Uitvoeringsplan Omleidingsweg IMOG - Trekweg Moen, en zo duidelijkheid te bieden over de toekomst van de Sluislaan”, aldus fractieleider Wim Monteyne. “Onze bezorgdheden werden gedeeld door alle politieke fracties.” Dankzij de goede samenwerking tussen ministers Zuhal Demir (N-VA) en Lydia Peeters (Open Vld) komt het dossier nu in een stroomversnelling. Het Vlaams Gewest zal initiatief nemen om tot een definitieve oplossing te komen die zowel de problematiek van Imog en Trekweg in Moen als de doortocht in Heestert kan oplossen. N-VA Zwevegem onderschrijft het Vlaamse initiatief en zal zich verder inspannen om snel tot een gedragen oplossing te komen.