N-VA Zwevegem pleit voor meer blokruimte voor studenten

Op 24 november 2020, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Jeugd, Jongeren, Onderwijs
N-VA Zwevegem pleit voor meer blokruimte voor studenten

ZWEVEGEM – Op de gemeenteraadszitting van 23 november 2020 pleitte raadslid Sofie Vermeulen (N-VA) ervoor om vanuit de gemeente voldoende plaatsen te voorzien waar studenten samen (coronaproof) kunnen studeren.

We naderen het einde van het jaar. Dat is voor veel studenten een intensieve periode. “Zeker dit jaar hebben ze het hard te verduren. Sinds maart hebben ze bijna geen contact gehad met medestudenten, wat weegt”, aldus Sofie Vermeulen, zelf moeder van twee studenten. “De laatste jaren zit studeren in groep in de lift. Voor vele studenten werkt dit motiverend. De vorige jaren was er een blokruimte voorzien in Ubuntu en Sportpunt 1, wat een succes was.

Reeds in juni stelden velen, waaronder jeugdbewegingen en de pastorale eenheid, de vraag om plaatsen te voorzien om te studeren. Bijvoorbeeld in de kerk, Ubuntu, Sportpunt en de bib. Er werd op deze voorstellen niet ingegaan ‘wegens te weinig vraag’. “Wat frappant is, want de vraag is al altijd heel groot geweest.

Ik ben blij dat het gemeentebestuur positief reageerde op mijn pleidooi op de gemeenteraad. Samen met de studenten wachten we af hoe het gemeentebestuur dit nu wil aanpakken”, zo besluit Sofie Vermeulen.