Meerjarenplan Zwevegem: Gemeentepark krijgt renovatie

Op 17 december 2013

Onder impuls van de N-VA maakt het nieuwe gemeentebestuur werk van een opwaardering van het Gemeentepark. In 2014 al wordt een masterplan opgesteld voor de renovatie van het park, dat vanaf 2016 gefaseerd zal worden uitgevoerd. Hiervoor wordt in deze legislatuur meer dan 150.000 € uitgetrokken.

"Plannen voor een grondige renovatie van het Gemeentepark werden tien jaar geleden opgeborgen. Het nieuwe bestuur haalt de renovatie van onder het stof en zal een nieuw masterplan uitwerken, " zegt gemeenteraadslid Anthony De Jonckheere (N-VA). "Samen met de gemeentediensten en andere betrokken partijen wordt een kader opgesteld waarmee een studiebureau dan aan de slag kan. De praktische uitvoering van die plannen moet starten in 2016."

Toch zal het niet tot in 2016 duren voor er beweging komt in het Gemeentepark. Het gemeentebestuur zal al snel in 2014 een concessionaris zoeken die het oude gemeentehuis wil uitbaten als horecazaak. Dit zal de functie van het park als ontmoetingsplaats zeker versterken.

De Zwevegemnaar zal jaar na jaar de kracht van verandering kunnen ervaren in het Gemeentepark.