Eddy Defoor op gemeenteraadslijst N-VA Zwevegem

Op 4 juli 2012

Eddy Defoor, uitbater van een versmarkt in Otegem, zal op 14 oktober kandidaat zijn op de gemeenteraadslijst van de N-VA. Dat bevestigt Wim Monteyne, die eerder al werd aangeduid als lijsttrekker.

Wim-Eddy“Eddy is een echte versterking. Hij is stevig ingebed in het sociale weefsel van de deelgemeente Otegem, als ondervoorzitter van wielerclub Otegem Boven en lid van de lokale Unizo-afdeling. Hij is belangrijk om de belangen van de deelgemeenten mee te verdedigen. Het lijdt dan ook geen twijfel dat Eddy een prominente rol zal vervullen in oktober,” aldus Wim Monteyne.

Eddy Defoor wil dat het nieuwe bestuur betere ondersteuning biedt aan alle vrijwilligers, verenigingen, in het bijzonder de jeugdverenigingen, wijkcomités  en sportorganisaties binnen Zwevegem, ook in de deelgemeenten. Hij onderschrijft ook ten volle de speerpunten die N-VA Zwevegem eerder al voorstelde. Hij staat vooral achter de aandacht voor de plaatselijke middenstand, onder meer door een aanpak van de leegstand, en de plannen voor een ernstig mobiliteitsbeleid dat voor een verhoogde verkeersveiligheid rond scholen en in woonwijken zal zorgen.

Eddy Defoor zelf vindt zijn keuze logisch. “De N-VA treedt aan met een jonge ploeg met frisse ideeën, die de kracht heeft om verandering te brengen. Dat is wat Zwevegem nodig heeft. Bovendien wil de N-VA op een heel andere manier beleid voeren. Bij nieuwe projecten zullen de betrokken inwoners vóóraf inspraak krijgen en bij overleg worden betrokken. Ook initiatieven vanuit de bevolking krijgen ondersteuning. Dat is een totale stijlbreuk met het huidige beleid.”