15.000€ voor beweegvriendelijke speelplaats Vrije Centrumschool

Op 15 mei 2019, over deze onderwerpen: Jeugd, Kinderen, Onderwijs, Sport, Zwevegem
Speelplaats vcz

Onder impuls van Vlaams minister van Sport Philippe Muyters krijgt de Vrije Centrumschool een subsidie van 15.000€ om de speelplaats naast het kerkhof beweegvriendelijker te maken. Voormalig onderwijsschepen Johan Rollez (N-VA) was met de school overeengekomen om de speelplaats op schoolvrije dagen publiek toegankelijk te maken als speelpleintje, een voorwaarde voor deze subsidie.

Gemeenteraadslid Johan Rollez is tevreden: "De werkgroep 'Pimp Je Speelplaats' van de Vrije Centrumschool heeft heel wat moeite geleverd om het aanvraagdossier uit te werken. Dat minister Muyters de subsidie nu ook toekent, is in de eerste plaats hun verdienste!"

Vlaams minister van Sport Philippe Muyters: "Als we in Vlaanderen een echte sport- en beweegcultuur willen, moeten we kinderen en jongeren op zoveel mogelijk manieren en momenten prikkelen om te bewegen. Een origineel ingerichte omgeving, die goesting geeft om te bewegen, is daar een handig middeltje voor."

Johan zelf is vooral blij dat Zwevegem er zo op niet al te lange termijn nog een speelpleintje bij krijgt. Ik wil het schoolteam en het schoolbestuur van de Vrije Centrumschool hartelijk danken voor het openstellen van hun speelplaats. Dat is geen evidente inspanning."