Nieuw bestuur voor N-VA Zwevegem

Op 17 februari 2019, over deze onderwerpen: N-VA Zwevegem, Verkiezingen, Zwevegem
Nieuw afdelingsbestuur 19-22

Isabelle Corbet is de nieuwe voorzitter van N-VA Zwevegem. Dat besliste de algemene ledenvergadering tijdens een talrijk bijgewoonde ontbijtvergadering op zondagvoormiddag 17 februari. Lies Defoor is de nieuwe ondervoorzitter. Tegelijk werd ook de rest van het bestuur vernieuwd.

Kersvers voorzitter Isabelle Corbet is dankbaar voor de kans: "De eerste uitdaging is nu om Wim en Sofie, onze lokale kandidaten voor de verkiezingen van 26 mei, keihard te ondersteunen. Tegelijk, en in de jaren die volgen, ligt de focus op fel maar correct oppositiewerk in de Zwevegemse gemeenteraad. Isabelle staat erop om uittredend voorzitter Karel Maertens van harte te bedanken: "Karel is al vele jaren een van de meest toegewijde krachten achter N-VA Zwevegem. We zijn dan ook heel erg blij dat hij actief blijft in het afdelingsbestuur. Hij blijft ongetwijfeld erg belangrijk voor ons."

De leden verkozen zondag ook de rest van het afdelingsbestuur. Opvallend is dat heel wat kandidaten van de gemeenteraadsverkiezingen actief blijven in de partij: Sabien Degroote, Irina Devos, Eddy Galle, Matthieu Moreels, Christine Ottevaere en Gilles Vanoutrive. Paul Clinckemalie, Frieda Cremers, Kaatje Deforche, Christiane Deprez, Filip Dhondt, Frédéric Hénonin, Tom Roose, Ann Vanbossele, Delphine Vandemoortele en Marc Vervaeke waren al bestuurslid en verlengen hun mandaat. Aftredend voorzitter Karel Maertens, de gemeenteraadsleden Kaat Defoirdt, Eddy Defoor, Wim Monteyne, Sofie Vermeulen en Johan Rollez en lid van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst Pascal Maertens maken ook deel uit van het afdelingsbestuur.

Isabelle Corbet is 39, woont in Otegem en is mama van Gilles (13) en Margaux (10). Ze werkt als sales assistant bij een Kortrijks bedrijf.
Lies Defoor is 28 jaar oud, woont ook in Otegem. Ze is getrouwd en heeft een zoontje, Nicolas (2). Lies werkt zelfstandig als administratief freelancer.

Wim Monteyne en Sofie Vermeulen zijn de Zwevegemse kandidaten bij de verkiezingen van 26 mei. Wim kreeg de tiende plaats op de kieslijst voor de federale Kamer, Sofie staat 10e bij de opvolgers voor het Vlaams Parlement.